יום חמישי, 25 באפריל 2013

אימון קשב וריכוז נוירו קוגניטיבי?


אימון קשב וריכוז נוירו קוגניטיבי?
כעשירית מכלל האוכלוסייה לוקה בהפרעות קשב וריכוז הבאות לידי ביטוי בהיבטים ובעוצמות משתנים. ההפרעות הללו הינן מולדות ומלוות את האדם למשך כל חייו. כיום, ניתן לאתר אותן לרוב בשנים הראשונות של בית הספר היסודי, לאבחון ולטפל בהן טיפול רב מערכתי, על מנת למתן את התסמינים ולהקנות לילד כלים אשר יסייעו לו להתמודד עם ההפרעה. ואולם, ההכרה והסיוע לא תמיד היו קיימים, ועד לעבר הלא רחוק סומנו אותם התלמידים כילדים בעייתיים, עצלנים, חסרי אמביציה ומוטיבציה, ליצני כיתה, פזרני דעת, אסטרונאוטים וכדומה דבר שאילץ את המורים לעבור קורסים והשתלמויות ייחודיות על מנת שיוכלו להתמודד עם שיגרת היומיום בכיתה. אותם הילדים גדלו להיות מבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז. חלק מאותם המבוגרים רכשו בעצמם כלים להתמודד עם הקשיים שבלקות, ואף ניצלו את היתרונות שבהן, אך הרוב המכריע ממשיך לסבול מן התסמינים והשלכותיהן בכל היבטי החיים. כיום קיימת מגמה מתרחבת של מבוגרים לגשת לאבחון הפרעות קשב וריכוז ולטפל בהפרעות תוך הבנה כי הטיפול עשוי לשפר משמעותית את איכות החיים. קיימות שיטות רבות ומגוונות לטיפול וויסות ההפרעה כשאחת הדרכים היא אימון קשב וריכוז. תחת הקטגוריה של אימון קשב וריכוז ניתן למצוא שתי שיטות דומיננטיות שהאחת היא אימון קוגניטיבי התנהגותי והאחרת היא אימון קשב וריכוז נוירו קוגניטיבי.
לפני שאנו ממשיכים במאמר, מחפשים מאמן אישי באזור המרכז? כנסו אל אבחון הפרעות קשב וריכוז בתל אביב בפורטל קשב וריכוז

מהו אימון קשב וריכוז נוירו קוגניטיבי?
על מנת שנבין מהו אימון קשב וריכוז נוירו קוגניטיבי יש להבין את המושגים. המילה "נוירו" שאובה מן המילה "נוירולוגי" שפירושה המערכת העצבית המוחית. הפירוש של המילה "קוגניטיבי" הוא הכרתי או תפיסתי, בהקשר של המיומנויות השכליות כמו ריכוז, קשב, זיכרון וכדומה. אימון קשב וריכוז נוירו קוגניטיבי הינו למעשה שיטה אשר מטפלת במיומנויות הקוגניטיביות בשילוב של גירוי גלי המוח.
האימון המוחי מורכב משני מישורים בהם מתמקד הטיפול, המישור הנוירולוגי והמישור הקוגניטיבי. הטיפול המשולב תורם לתוצאות יעילות ומהירות, המשפיעות באופן השלכתי על כל תסמיני הפרעות הקשב וריכוז. במישור הנוירולוגי מתבצע גירוי ממחושב המאיץ את הפעילות של גלי המוח באונה האחראית על התפקוד בהקשר של המיומנויות הקוגניטיביות, והגירוי מביא למספר שינויים כשהאחד הוא וויסות הפעילות של גלי המוח לתדרים המאפשרים יכולת של קשב וריכוז. בנוסף, הגירוי המוחי וויסות פעילות של גלי המוח מעודדת יצירת מוליכים עצביים מסוימים שהעיקרי שבהם הוא הדופמין. עליה בכמות הדופמין במשפיעה באופן ישיר על העלייה ברמת הקשב והריכוז.
יש לכם שאלות על אימון קשב וריכוז נוירו קוגנטיבי? הכנסו אל
פורום המומחים של פורטל קשב וריכוז שם הם ישמחו לענות לכם על כל שאלה בנושא

2 תגובות:

  1. תמיד תהיתי אם ידה של מערכת הבריאות קלה מדי על ההדק כשהיא מפזרת תרופות נגד הפרעות קשב וריכוז, כאשר פזרנות דעת יכולה דווקא להוות כלי עזר ולאו דווקא פגיעה בשגרת חיים.
    עורכי דין רשלנות רפואית

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום ישנם הרבה מאוד ילדים שמתביישים להראות שקשה להם בלימודים ולעשות אבחון בגלל שהם מפחדים שלא יצחקו עליהם. אני חושב שהתפקיד שלנו כהורים הוא לתת לילדים את ההרגשה שגם אם קשה להם הכי חשוב להתמודד עם הקושי גם אם זה אומר לעשות אבחון ללקויות למידה.
    אני חושב שאבחונים היום עוזרים להרבה מאוד ילדים להצליח יותר בלימודים. וכמובן גם לסטודנטים אשר בלי האבחון והתוספת זמן במבחנים לא היו מצליחים לסיים את התואר בציון מכובד!

    השבמחק